Kaarila

Tälle sivustolle kootaan materiaalia liittyen Pispalan koulun Hyhkyn koulutalon sekä Harjun koulun Kalkun koulutalon 5.-6. luokkalaisten siirtymiseen lukuvuoden 2012 alusta.

Lasten ja nuorten palvelujen lautakunta (LANULA) päätti 25.2.2010 perusopetus- ja lukioverkon kehittämiseen liittyvässä päätöksessään näin:

Hyhkyn ja Kalkun yksiköistä siirrytään viidennelle luokalle syyslukukauden 2012 alusta alkaen Kaarilan kouluun, josta tämän vaihtoehdon mukaan muodostuu peruskoulun 5-9 vuosiluokkien koulu. Tässä vaihtoehdossa Kalkun kouluyksikköön ei esitetä päivähoidolle laajennusta, vaan Kalkun päiväkoti jatkaa nykyisellä paikalla. Päiväkodista siirtyy esiopetusryhmä Kalkun kouluun ja näin vapautuu tilaa päiväkodista yhdelle päiväkotiryhmälle. Hyhkyssä voidaan tilajärjestelyiden avulla saada tässä vaihtoehdossa kaksi päivähoitoryhmää lisää, kun Hyhkyn yksikköön ei sijoiteta alueen nuorisotiloja. Nuorisotiloille löytynee tilat Kaarilan koulukiinteistöstä.

Päätöksen toteuttamistyö on aloitettu monella taholla.

Sivuston tarkoituksena on tiedottaa huoltajia toteutuksen vaiheista sekä osallistaa huoltajat ja oppilaat mukaan toteutuksen suunnitteluun.

Sivussa olevista linkeistä löytyy materiaalia, jota on käytetty tilaisuuksissa.